egyptian queen

Jag fick en kommentar av en läsare som undrade hur jag hade sminkat mig till halloweenfesten.
Som ni såg så var jag utklädd till en egyptisk drottning. Tipset fick jag från en tjej i USA som bloggade, hon var skitduktig! Ska se om jag hittar hennes blogg så jag kan länka henne. Så sminkningen har jag gjort själv med hjälp av hennes beskrivningar ( hon hade även en video ).



Sofie som ängel och jag som egyptier,den bästa bilden jag kunde hitta på min sminkning.

Jag drog en stark svart rand ovanför ögongloben. Jag fyllde sedan i med en gulgulig färg. Sedan sotade jag ut de svarta linjerna och la även en eyeliner. Sedan fortsatte jag med kajal, fyllde sedan i mina ögonbryn lite rakare och lite rosa läppglans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0